Šta je brend? Često postavljeno pitanje sa mnogo odgovora. Brend se kreira u psihologiji potrošača i on nije opipljiv.
Brend nije jedna stvar, nije logo, reklama ili fotografija. Brend je poverenje, strast, sigurnost.
Brend – elementi
Vizuelni elementi brenda su:
- Logo
- Fotografija
- Boje
- Video
- Web dizajn
- Slogan
- Tipografija
Drugi sastavni elementi brenda su:
Vrednost – napori koje organizacija ulaže u izgardnju brenda
Prepoznatljivost – pozitivna osećanja koja se jave kod potrošača
Identitet – verbalna i vizuelna prezentacija brenda ili individue kao brenda
Svest o brendu – informacije o postojanju brenda i način na koje se te informacije formiraju
Svi ovi elementi zajedno čine jedan brend.
Brend se gradi godinama, polako, temeljno i tačno isplaniranim potezima. Danas, brend je postao najveća vrednost koju proizvod/usluga može da ima.
Takođe, vrednost uspešnog brenda može biti jača od realne vrednosti proizvoda/usluge koja se nudi.
Brendiranje se ne odvija na samom tržištu, već u svesti publike, kupca ili potrošača. To je slika koju svaki pojedinac ima o proizvodu, usluzi ili osobi.