Rad u toksičnom okruženju

Provoditi vreme u toksičnom okruženju, bilo da je u pitanju posao, veza ili druženje, može iscrpeti energiju do te mere da se osećamo mizarno.

Zadržaćemo se na primeru – toksično okruženje na poslu, jer na poslu provodimo veliki deo dana i češće viđamo nadređene i kolege od partnera i prijatelja.

Iako je posao „samo“ posao i ne treba mešati emocije, ipak provoditi toliko vremena u okruženju koje nam ne prija, ne može da ne izazove osećaj neprijatnosti, stresa, pa čak i ugroziti zdravlje.

Toksično radno okruženje stvaraju ljudi, komunikacija, navike i način ponašanja. U nezdravom okruženju, osoba koja je svesna svojih zaduženja i odgovornosti, počinje da se preispituje da li je problem u njoj ili drugima.

Koliko se samo puta dešava da Vas nadređeni ponizi do granice da pomislite kako niste dovoljno vredni i ne doprinosite poslu, koliko se puta dešavalo da potisnete i prećutite na neukusne komentare ili čak uvrede, koliko ste puta čuli da se ne trudite dovoljno, iako dajete svoj maksimum, koliko su Vam samo puta ukrali ideju ili Vas sapleli na putu napredovanja?

I ovo je samo deo situacija koje se svakodnevno odvijaju u toksičnom radnom okruženju. Ova okruženja se razlikuju, a najbolje ćete znati da li ste deo njega po emocijama dok provodite vreme tamo. Ukoliko ste puni energije, motivacije i entuzijazma, ali prilikom ulaska u kancelariju gubite samopouzdanje i želju za poslom uz javljanje besa i iscrpljenosti, veoma je moguće da ste upali u začarani krug toksičnosti.

Dajemo Vam par saveta kako da prekinete začarani krug poslovne toksičnosti:

Pokušajte da razumete zašto se neko ponaša prema Vama na način koji Vam ne prija

Pokušajte da prepoznate njegovo ponašanje, koliko se učestalo ponavlja i kada se dešava. Probajte da predvidite šta će se sledeće desiti kako bi ste bili pripremljeni da to psihički iznesete i adekvatno odreagujete. Neka reakcija bude smirena i profesionalna sa akcentom na lična osećanja. Prvi put deluje zastrašujuće, ali predstavlja najbolji način da naučite da se suprotstavite.

Razgovarajte sa osobom sa kojom imate sukob bilo kakve vrste

Nije bitno ko je u pitanju, da li je to kolega, nadređeni ili novi zaposleni, najbolji način da se sukob okonča jeste otvoreni razgovor o sukobima koji Vam ne prijaju. Otvorena komunikacija o svakom segmentu koji se tiče radnog vremena veoma je bitna ne samo za pojedinca, već i za tok odvijanja i realizaciju posla.

Nije moguće ostaviti emocije po strani i okrenuti se isključivo profesionalnosti na mestu gde se provodi veliki deo života.

Razvite prijateljstvo na poslu

Ako steknete prijatelje na poslu, sigurno ćete više voleti posao, osećaćete se kao deo tima, imaćete više samopouzdanja i lakše prevazilaziti poteškoće. Prijatelji na poslu mogu biti velika podrška, makar samo da se osetite kao da niste sami i izgubljeni u sistemu.

Neka Vam napuštanje posla bude poslednja stavka, ukoliko i dalje nastavite da se osećate loše. Nažalost, veliki broj dobrih radnika napušta poslove, jer ne može da se snađe u takvom okruženju.

Subscribe
Notify of
guest

Napišite Vaše mišljenje

Vaša email adresa neće biti javno vidljiva. Polja sa * je potrebno popuniti.

0 Komentari
Inline Feedbacks
Pogledaj sve komentare
0
Would love your thoughts, please comment.x