Mandarine

Mandarine pripadaju rodu citrusa. U poređenju sa pomorandžama, mandarine su dosta manje, sadrže više vode, a manje kiseline i šećera.

Mandarine imaju malo ugljenih hidrata, međutim, lako je prejesti se od mandarina. Ukoliko pazite na unos kalorija i ugljenih hidrata, ograničite se na jednu do dve mandarine dnevno.

Nutritivne vrednosti jedne prosečne mandarine :


Kalorije40
Ugljeni hidrati10,1 g
Šećeri8 g
Masti0,2 g
Proteini0,6 g
Vlakna1,3 g
Natrijum1,5 mg
Vitamin C26,7 mg

Kalorije

Koliko mandarina ima kalorija?

Jedna prosečna mandarina ima oko 40 kalorija. Veći deo kalorija u mandarinama sastoji se od ugljenih hidrata, a mali procenat se sastoji od masti i proteina. Iako su mandarine nutritivno hranljive, treba paziti na unos kalorija. Jedna do dve mandarine su sasvim dovoljne u toku dana.

Ugljeni hidrati

Koliko mandarina ima ugljenih hidrata?

Većina ugljenih hidrata u mandarinama potiče od šećera: fruktoze, glukoze i saharoze. Takođe, mandarina sadrži dijetalna vlakna koja su rastvorljiva i usporavaju varenje što je dobro za mršavljenje. Rastvorljiva vlakna su korisna i za stabilizovanje glukoze u krvi i snižavanje holesterola.

Proteini

Koliko mandarina ima proteina?

Mandarine sadrže malu količinu proteina, odnosno malu količinu esencijalnih i neesencijalnih amino kiselina.

Masti

Koliko mandarina ima masti?

Mandarine sadrže male količine mononezasićenih, polinezasićenih i zasićenih masnih kiselina.

Vlakna

Koliko mandarina ima vlakana?

Mandarine sadrže dovoljno vlakana. U pitanju su rastvorljiva vlakna koja pomažu u stabilizaciji glukoze i smanjenu nivoa holesterola u telu.

Vitamini i minerali

Mandarina obezbeđuje veliku količinu vitamina C i dobru količinu vitamina A. Takođe, sadrže malu količinu tiamina, folata i vitamina B6, kalijuma, kalcijuma, magnezijuma i gvožđa.

Benefiti mandarine po zdravlje


Mandarine poboljšavaju imuni sistem

Mandarine sadrže nutrijente koji čuvaju imunološki sistem i štite telo od upala, bolesti i raznih infekcija.

Mandarine štite srce

Nutrijenti u mandarinama štite srce od slobodnih radikala koji izazivaju razne upale i bolesti. Vitamin C je najbolji izvor antioksidanata koji eliminišu slobodne radikale iz krvi i poboljšavaju cirkulaciju.

Mandarine regulišu krvni pritisak

Mandarine su dobre za srce i pomažu u održavanju zdravog krvnog pritiska, jer sadrže puno kalijuma.

Mandarine podstiču probavu

Mandarine sadrže dobru količinu vlakana koja ubrzavaju probavu i sprečavaju zatvor. Međutim, enzimi u mandarinama utiču i na bolju probavu u želudcu.

Mandarine usporavaju starenje

Vitamin C učestvuje u sintezi kolagena što i održava zdravlje kože i zglobova. Samim tim, to je prirodno oružje protiv prevremenog starenja i suve kože.

Mandarina podstiče rast kose

Mandarine sadrže vitamin A koji hidrira teme i poboljšava kvalitet kose. Vitamin C pomaže apsorpciji gvožđa i utiče na kvalitetniji i bolji rast kose.

Kako se mandarina konzumira?


Mandarine se obično jedu sveže za užinu, a možete ih kombinovati sa jogurtom, žitaricama i orašastim plodovima za nutritivno bogat obrok.

Zaključak

Mandarina:

  • niskokalorična namirnica
  • ima malo ugljenih hidrata
  • sadrži dobre količine vitamina i minerala
  • sadrži male količine masti, proteina i vlakana
  • poboljšava imunitet
  • štiti srce
  • reguliše krvni pritisak
  • podstiče probavu
  • usporava starenje
  • podstiče rast kose
  • odlična opcija za užinu i doručak
Subscribe
Notify of
guest

Napišite Vaše mišljenje

Vaša email adresa neće biti javno vidljiva. Polja sa * je potrebno popuniti.

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x