Da li je dobro tuširanje posle treninga?

Jasno je da je tuširanje normalna stvar nakon treninga. Međutim, u poslednje vreme su se javile određene dileme u vezi sa tim.

Neprijatan miris, kožne infekcije, začepljene pore su samo neke od nezgodnih stvari sa kojima se možete susresti ako se ne istuširate posle treninga. I tu mislimo na tuširanje odmah nakon treninga, a ne nakon tri sata, dok ste u međuvremenu popili kafu u kafiću pored ili otišli u kupovinu.

Iako je znoj važan za zdravlje, jer se izbacuju toksini iz tela, lična higijena je još važnija, jer je potrebno isprati bakterije i tečnosti koje nastaju znojenjem.

Ako preskočite tuširanje, velika je verovatnoća da ćete se susresti sa određenim zdravstvenim problemima. Neki od njih su sledeći:

Neprijatni mirisi

Pazuh je vlažno i idealno područje za razmnožavanje bakterija i pojavu neprijatnog mirisa. Iako ste stavili dezodorans pre treninga, potrebno je da se detaljno istuširate posle istog.

Bubuljice

Tokom znojenja, pore na našoj koži se otvaraju. Ukoliko taj znoj ne speremo, on se vraća u kožu i začepljuje pore. Tada dolazi do nastanka bubuljica.

Infekcije

Površine u teretani su jednostavno zaprljane, odnosno, veliki obrt ljudi dovodi to toga da se virusi i bakterije šire po svim površinama, što dodirom nanosimo na sebe. Tuširanje posle treninga će sprati bakterije i viruse koji prete da će nas zaraziti.

Infekcije stopala

Po prirodi stopalo se znoji prilikom treniranja. Tuširanjem tog znoja sprečavamo pojavu bakterija, gljivica na noktima, atletskog stopala i neprijatnog mirisa.

Takođe, potrebno je nositi čarape kvalitetnog materijala, jer sintetika ne upija znoj i širi bakterije. Patike treba dobro osušiti nakon treninga, a čarape oprati.

Znoj jeste prirodna reakcija našeg tela i veoma je zdrav. Osim što reguliše telesnu temperaturu tela, on izbacuje otrove iz organizma i jača naš imunološki sistem.

Tuširanje posle treninga je veoma bitno kako bi smo očistili sve bakterije koje smo izbacili na površinu, dok se istovremeno osećamo osveženo i čisto. Takođe, veoma je dobro za telo, jer ublažava bolove i upale nakon treninga.

Subscribe
Notify of
guest

Napišite Vaše mišljenje

Vaša email adresa neće biti javno vidljiva. Polja sa * je potrebno popuniti.

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x