Šta su nemasni proteini?

Proteini su mikronutrijenti koji su bitni za sve biološke procese i veoma su važni za zdravu ishranu. Pisali smo već o funkciji koju obavljaju i koliko su važni za naše zdravlje. https://mylife.rs/ishrana/sta-su-proteini  

Međutim, veliki broj namirnica koje sadrže proteine, imaju dosta masti i kalorija. Zato je bitno da znamo koji su to nemasni proteini koji zadovoljavaju naše potrebe za ovim nutrijentom, dok istovremeno imaju manji procenat masti i kalorija.

Koliko proteina treba unositi dnevno?

Potrebe za proteinima zavise od starosti, fizičke aktivnosti i pola. Odrasle osobe koje nisu sportisti i imaju dobro zdravstveno stanje, u proseku, trebalo bi da unose 20-30% proteina od ukupnog dnevnog energetskog unosa.

Šta su nemasni proteini?

Nemasni proteini su namirnice koje na 100g sadrže 10g ukupnih masti i manje od 5g zasićenih masti.

Hrana koja sadrži nemasne proteine:

Belo meso

Belo meso, bez kožice, ne sadrži mnogo masti i bogato je proteinima. Kožica sadrži dodatnu masnoću i kalorije, zato je dobro ukloniti je.

Napomena: Batak i karabatak sadrže dosta više masti.

Belance

Belance je odličan izvor proteina i to nemasnih.

Na primer, jedno belance sadrži 3,5g proteina i samo 0,5g masti.

Bela riba

Veliki broj ribe sa belim mesom ima veliku količinu proteina i malo masti.

Međutim, zbog količine omega 3 masnih kiselina, preporuka je da se konzumiraju obe vrste ribe.

Tofu

Tofu sir predstavlja odličan izvor biljnih proteina i savršena je zamena mesu za vegane i vegetarijance. Takođe, sadrži nizak procenat masti.

Postoje različite teksture tofu sira, u zavisnosti da li ga koristite za čorbe i dezert, ili za prženje i pečenje.

Mahunarke

Mahunarke su, takođe, odlična zamena za meso. Osim što ima dosta proteina i nizak procenat masti, bogate su vlaknima, mineralima i vitaminima, ali i antioksidantima zbog čega je preporuka da ih kombinujete sa drugim biljnim izvorima proteina.

Uloga proteina je velika, zbog čega telo ne može da funkcioniše dobro bez njih. Čak i ako ste vegan ili vegetarijanac, postoji ogroman izbor biljnih proteina koji su odlična zamena.

Iako sada znate koji su to nemasni proteini, nemojte izbacivati druge proteine, već kombinujte tako da se hranite raznovrsno i izbalansirano.

Subscribe
Notify of
guest

Napišite Vaše mišljenje

Vaša email adresa neće biti javno vidljiva. Polja sa * je potrebno popuniti.

0 Komentari
Inline Feedbacks
Pogledaj sve komentare
0
Would love your thoughts, please comment.x