Šta se dešava kad preteramo sa vitaminima i mineralima?

Ako ste mislili da nikada ne možete preterati sa vitaminima i mineralima, grešite. Postoje posledice, a mi ćemo Vam u ovom blogu navesti i koje su to.

Vitamin C 

Mi znamo koliko je ovaj vitamin potreban našem organizmu, i sve benefite koji sa njim dolaze. Međutim, previše vitamina C narušava probavu. Javljaju se posledice u vidu nadutosti, proliva, povraćanja, bola u stomaku i drugih.

2000 mg vitamina C je najviša granica koju zdrava osoba treba da unosi, dnevno.

Cink

U pitanju je mineral koji se nalazi u svakoj ljudskoj ćeliji i utiče na mnoge funkcije u organizmu. Ali preterani unos cinka donosi i niz problema. Neki od problema su glavobolja, vrtoglavice, umor, pa čak i halucinacije.

40 mg dnevno je najveća doza koju možemo unositi, sve preko toga predstavlja višak.

Kalcijum

Kalcijum predstavlja pravo blago za kosti, srce, nervni sistem i mišiće. Međutim, previše kalcijuma može dovesti do problema sa bubrezima.

Veliku količinu kalcijuma nije moguće uneti hranom, zato pripazite na količinu suplemenata.

Gvožđe

Osim što prenosi kiseonik u ćelije, gvožđe obavlja i mnogo drugih bitnih funkcija. Gvožđe se nakuplja u tkivu i raznim drugim organima, zato ne bi trebalo preterivati sa unosom gvožđa u organizam.

Nije potrebno unositi više od 45 mg gvožđa dnevno.

Omega-3 masne kiseline

Koristi od omega-3 masnih kiselina sa ogromne. Međutim, velike količine narušavaju imunitet na način da telo postaje manje sposobno da se brani od infekcija.

Zdrava ishrana i dobar način života su sasvim dovoljni da svakodnevno nadoknadimo potrebu za svim vitaminima i mineralima. Ukoliko osetite neke simptome, posavetujte se sa lekarom, kako ne bi došlo do unosa veće količine suplemenata od preporučene.

Subscribe
Notify of
guest

Napišite Vaše mišljenje

Vaša email adresa neće biti javno vidljiva. Polja sa * je potrebno popuniti.

0 Komentari
Inline Feedbacks
Pogledaj sve komentare
0
Would love your thoughts, please comment.x