Prirodni izvori magnezijuma

Nedostatak magnezijuma u organizmu je najbolje nadoknaditi prirodnim putem, odnosno konzumiranjem namirnice bogate magnezijumom.

Prirodni izvori magnezijuma?

Postoji veliki broj namirnica pomoću kojih možete nadoknaditi nedostatak ovog minerala, a mi ćemo Vam predstaviti neke namirnice bogate magnezijumom:

Banane

Osim magnezijuma, banane sadrže kalijum i elektrolite koji pomažu u snižavanju krvnog pritiska. Samo jedna banana sadrži 22mg magnezijuma, a banane koje su još uvek malo zelene su najbolji izvor magnezijuma.

Crna čokolada

Crna čokolada je bogata magnezijumom, ali i antioksidantima, gvožđem, bakrom, manganom i vlaknima. Za najbolji efekat, potražite čokoladu sa 70% kakaa.

Indijski orah

Jedna užina indijskog oraha pruža veliku količinu magnezijuma i čak 10% ukupne dnevne potrebe gvožđa. Pored magnezijuma i gvožđa, dobar je izvor vitamina K i folne kiseline.

Bademi

U 30g badema nalazi se čak 105mg magnezijuma. Osim toga, bogati su vitaminom E, antioksidantima, proteinima i omega-3 masnim kiselinama.

Semenke suncokreta, bundeve, susama, lana

Semenke suncokreta su odličan izvor magnezijuma, kao i kalcijuma i polinezasićenih masti.

Semenke bundeve su odličan izvor magnezijuma, kao i vlakana, mononezasićenih masti i proteina.

Semenke susama su odličan izvor magnezijuma, kao i gvožđa i vitamina B6.

Semenke lana su odličan izvor magnezijuma, kao i vlakana, antioksidanata i omega-3 masnih kiselina.

Avokado

Osim što je ukusan i veoma hranljiv, avokado je bogat magnezijumom. Pored ovog minerala, sadrži kalijum, vitamin B, vitamin K i vlakna.

Mahunarke

Mahunarke su bogate hranljivim materijama i tu spada pasulj, grašak, sočivo i soja. Osim što su bogate magnezijumom, sadrže i kalijum, gvožđe, vlakna i proteine.

Žitarice

Cela zrna su odličan izvor mnogih hranljivih materija, uključujući i magnezijum. Tu spada pšenica, zob, ječam i pseudožitarice, poput heljde i kinoe.

Zeleno lisnato povrće

Zeleno lisnato povrće je veoma bogato magnezijumom, kao i mnogim drugim vitaminima i mineralima potrebnim za pravilno funkcionisanje organizma. Najbolji izvori magnezijuma su spanać, kelj i blitva.

Tofu

Samo 65g tofu sira sadrži 37mg magnezijuma i 43% dnevnih potreba za kalcijumom.

Postoji još mnogo namirnica bogatih magnezijumom, ali zaključak je da je zdrava i izbalansirana ishrana recept za zdravlje.

Subscribe
Notify of
guest

Napišite Vaše mišljenje

Vaša email adresa neće biti javno vidljiva. Polja sa * je potrebno popuniti.

0 Komentari
Inline Feedbacks
Pogledaj sve komentare
0
Would love your thoughts, please comment.x