Primeri zdrave užine

Užina je obrok koji konzumiramo između glavnih obroka. Nažalost, zbog brzog tempa života užine su postale nezdrave namirnice pune šećera, soli i ugljenih hidrata koje brzo utole glad, ali ne dovoljno, pa zbog toga dolazi do prekomerenog unosa nezdrave hrane.

Sa druge strane, zdrava užina je veoma bitna u toku dana. Ona može ubrzati metabolizam i dovesti do toga da imamo manje obimne glavne obroke, što ujedno pomaže i u regulisanju telesne težine. Užina se posebno preporučuje osobama koje imaju veliki razmak između glavnih obroka, kako bi utolili glad i izbegli prejedanje.

Užine se mogu jesti u bilo kom delu dana, ali poželjno je izbegavati industrijske proizvode. Postoji veliki broj zdravih opcija koje će savršeno utoliti glad i pozitivno uticati na naše zdravlje.

Primeri zdravih opcija za užinu:

Voće

Najpopularnija varijanta užine. Možete kombinovati voće kao voćnu salatu, ili svaku voćku jesti posebno. Voće je puno vitamina i minerala, potrebno ga je unositi svakodnevno. Naravno pazite na količinu.

Salate

Razne salate od povrća ili slične varijante mogu biti odlična užina puna vitamina. Možete sami ispeći i čips od povrća.

Orašasti plodovi

Bademi, indijski orah, lešnici i pistaći su najbolja varijanta zato što su neslani. Svi orašasti plodovi su veoma hranljive namirnice koji telu obezbeđuju protein, zdrave masti i magnezijum. Ograničite se na šaku plodova, jer su u pitanju visoko kalorične namirnice.

Grčki jogurt

Grčki jogurt je pun proteina pa će Vas zasititi. Pored toga odličan je izvor probiotika koji je potreban za pravilno funkcionisanje creva.

Izbegavajte “voćne” jogurte, jer su puni šećera. Takođe, sami možete dodati med, kokosov šećer ili voće za zdraviju varijantu.

Crna čokolada

Ukoliko Vam se jede nešto slatko, crna čokolada je odlična za podizanje raspoloženja. Takođe, bogata je antioksidantima.

Smuti

Predhodne namirnice možete da konzumirate i u obliku smutija. Možete sami napraviti neki miks voća, povrća i jogurta.

Kokice

Kokice su najmanje kalorična grickalica, ako uzmemo u obzir da ih sami iskokate iz zrna kukuruza kokičara. Kupovne i kokice iz mikrotalasne nisu preporuka. Kokice imaju dovoljno ugljenih hidrata koji su Vam potrebni, ali i vlakana za bolje varenje.

Humus

Humus možete kupiti ili praviti sami. Ima dosta proteina i zdravih masti koje su Vam potrebne. Idealan je za užinu kao namaz na hleb ili umak.

Tofu

Najpopularnija namirnica kod vegana i vegetarijanca. U kombinaciji sa povrćem predstavlja odličnu varijantu užine.

Postoji još kombinacija koje možete napraviti, budite maštoviti. Važno je da zapamtite koliko je užina bitna. Ona treba da bude lagana kako ne bi stvarala pritisak u stomaku i zdrava kako ne bi uticala na kilograme.

Subscribe
Notify of
guest

Napišite Vaše mišljenje

Vaša email adresa neće biti javno vidljiva. Polja sa * je potrebno popuniti.

0 Komentari
Inline Feedbacks
Pogledaj sve komentare
0
Would love your thoughts, please comment.x