Šta je kaizen?


Kaizen predstavlja kontinuirano poboljšanje u organizaciji koje se zasniva na konstantnim malim i pozitivnim promenama koje mogu dovesti do značajnog i velikog rasta organizacije. Za kaizen se može reči da je kultura zasnovana na komunikaciji i saradnji između svih članova organizacije i može se primenjivati u mnogim profesionalnim oblastima.

Reč kaizen potiče od japanske reči kai – promena i reči zen – poboljšati. To predstavlja poboljšanje (promenu na bolje) poslovnih aktivnosti koju sprovode svi, od generalnog direktora do radnika na montažnoj traci, svakog dana i na svim nivoima kompanije.

Kontinuiranim unapređenjem standardnih programa i procesa i osnaživanjem ljudi da naprave male promene, kaizen eliminiše viškove, povećava profit, postiže značajne rezultate i osigurava lojalnost klijenata. Bolje rečeno, svrha ove metode jeste prevazilaženje zacrtanih ciljeva jedne kompanije.

Kaizen je razumljiv i jednostavan za primenu i postoji mnogo načina na koje se može primeniti u organizaciji.

 

Kako funkcioniše kaizen?

Kaizen uključuje sledeće principe: poznavanje klijenata, puštanje posla da ide, odlazak na pravo mesto, motivacija i jačanje zaposlenih i transparentnost. To dalje rezultira ekonomskom efikasnošću, održavanju i standardizaciji.

Ova metoda se može toliko ukoreniti u kompaniju da postaje kultura i prirodan proces za sve zaposlene. Ona objašnjava da ne postoji idealno okruženje i da uvek može bolje.

Ideja je da se svi stalno usavršavaju i razvijaju, tako da one zadatke koje obavljaju, poznaju više od svih. Strategija motivacije ljudi na takav način rada i strategija osnaživanja zaposlenih da utiču na promene, rezultira sveukupnim poboljšanjem.

 

Neke prednosti od upotrebe kaizena u organizaciji jesu:

Zadovoljstvo zaposlenih – kaizen stvara atmosferu timskog rada i promena i tu nastaju nove ideje. Članovi tima konstantno ispituju procese i daju predloge za poboljšanja.

Povećanje efikasnosti – dobro planiran radni prostor, eliminacija nepotrebnih procesa i potrebna obuka svih zaposlenih dovode do poboljšanja efikasnosti.

Korišćenje resursa – kaizen koristi postojeće resurse (radnu snagu) i unosi male promene radi postizanja postepenog i kontinuiranog poboljšanja, umesto da se oslanja na velike promene i velika ulaganja.

 



Jedna od veoma značajnih karakteristika kaizena jeste da značajni rezultati dolaze iz velikog broja malih promena. Uz to, apsolutno svi moraju biti uključeni u kaizen proces kako bi došlo do poboljšanja kvaliteta jedne kompanije.

Takođe, ova metoda doprinosi poboljšanju odnosa između poslodavca i zaposlenog, praveći razliku između šefa i lidera. Svaka kompanija koja želi dobru ili vodeću poziciju na tržištu, osim što konstantno radi na poboljšavanju proizvoda i usluga, smanjenju troškova i ulaganju u razvoj i istraživanje, radi i na motivaciji svih zaposlenih da pružaju svoj maksimum.

Recenzije (0)

Napišite recenziju

:
               

Tagovi: kaizen, poboljšanje-poslovnih-aktivnosti, strategija, organizacija


Prijava za Newsletter

Prijavite se za newsletter i pratite omiljene teme.

Vaše ime

E-mail adresa

Hvala Vam na prijavi za Newsletter.
Već ste prijavljeni za newsletter.