Šta je kaizen?
- 04.10.2022
- MyLife
- 0 recenzije
Kaizen predstavlja kontinuirano poboljšanje u organizaciji
koje se zasniva na konstantnim malim i pozitivnim promenama koje mogu dovesti
do značajnog i velikog rasta organizacije. Za kaizen se može reči da je kultura
zasnovana na komunikaciji i saradnji između svih članova organizacije i može se
primenjivati u mnogim profesionalnim oblastima.
Reč kaizen potiče od japanske reči kai – promena i reči zen
– poboljšati. To predstavlja poboljšanje (promenu na bolje) poslovnih
aktivnosti koju sprovode svi, od generalnog direktora do radnika na montažnoj
traci, svakog dana i na svim nivoima kompanije.
Kontinuiranim unapređenjem standardnih programa i procesa i
osnaživanjem ljudi da naprave male promene, kaizen eliminiše viškove, povećava
profit, postiže značajne rezultate i osigurava lojalnost klijenata. Bolje
rečeno, svrha ove metode jeste prevazilaženje zacrtanih ciljeva jedne
kompanije.
Kaizen je razumljiv i jednostavan za primenu i postoji mnogo
načina na koje se može primeniti u organizaciji.
Kako funkcioniše kaizen?
Kaizen uključuje sledeće principe: poznavanje klijenata,
puštanje posla da ide, odlazak na pravo mesto, motivacija i jačanje zaposlenih
i transparentnost. To dalje rezultira ekonomskom efikasnošću, održavanju i
standardizaciji.
Ova metoda se može toliko ukoreniti u kompaniju da postaje
kultura i prirodan proces za sve zaposlene. Ona objašnjava da ne postoji
idealno okruženje i da uvek može bolje.
Ideja je da se svi stalno usavršavaju i razvijaju, tako da
one zadatke koje obavljaju, poznaju više od svih. Strategija motivacije ljudi
na takav način rada i strategija osnaživanja zaposlenih da utiču na promene,
rezultira sveukupnim poboljšanjem.
Neke prednosti od upotrebe kaizena u organizaciji jesu:
Zadovoljstvo zaposlenih – kaizen stvara atmosferu timskog
rada i promena i tu nastaju nove ideje. Članovi tima konstantno ispituju
procese i daju predloge za poboljšanja.
Povećanje efikasnosti – dobro planiran radni prostor,
eliminacija nepotrebnih procesa i potrebna obuka svih zaposlenih dovode do
poboljšanja efikasnosti.
Korišćenje resursa – kaizen koristi postojeće resurse
(radnu snagu) i unosi male promene radi postizanja postepenog i kontinuiranog
poboljšanja, umesto da se oslanja na velike promene i velika ulaganja.
Jedna od veoma značajnih karakteristika kaizena jeste da
značajni rezultati dolaze iz velikog broja malih promena. Uz to, apsolutno svi
moraju biti uključeni u kaizen proces kako bi došlo do poboljšanja kvaliteta
jedne kompanije.
Takođe, ova metoda doprinosi poboljšanju odnosa između
poslodavca i zaposlenog, praveći razliku između šefa i lidera. Svaka kompanija
koja želi dobru ili vodeću poziciju na tržištu, osim što konstantno radi na
poboljšavanju proizvoda i usluga, smanjenju troškova i ulaganju u razvoj i
istraživanje, radi i na motivaciji svih zaposlenih da pružaju svoj maksimum.
Recenzije (0)
Tagovi: kaizen, poboljšanje-poslovnih-aktivnosti, strategija, organizacija